sobota, 7 lutego 2015

Libster Awards

Hejka! Zostałam nominowana do Libster Awards przez , autorkę bloga ,,Free your mind"(jak milutko :3 )!!!

1. Jakich słów użyłbyś/abyś, by przerwać jakiś konflikt, wojnę? 
Zależy. Jeżeli jest to konflikt kogoś innego, to po prostu jestem obojętna i czekam, aż skłócone strony się pogodzą - nie chcę się wtrącać w sprawy kogoś innego.
Jeśli jednak to ja jestem jedną ze stron, to po prostu dążyłabym do pojednania na wszystkie możliwe sposoby, aby mieć problem z głowy i pójść jak najdalej w spokoju.

2. Jak zachęciłbyś/abyś osobę, która nie lubi czytać książek do ich czytania? 
Przywiązałabym tę osobę do krzesła, a następnie dała wybór: albo czyta książkę, albo będę ją torturować. Na ,,dzień dobry" zaserwowałabym małe, aczkolwiek bolesne rany. Wtedy ofiara zaczęłaby traktować książkę jako coś przyjemniejszego!

3. Jaki masz stosunek do różnych religii obecnych na świecie? 
Fascynują mnie. Nie mam nic przeciwko żadnej z nich, chociaż nie toleruję fanatyków. Nie podobają mi się również stereotypy dotyczące danych wyznań; każdy muzułmanin to terrorysta, każdy ksiądz to pedofil...
Religie interesują mnie zupełnie tak, jak różne mitologie; właściwie, to traktuję je na równi. Jeśli miałabym określić moją wiarę, to... to bym miała mały dylemat. Często myślę o religiach. Sądzę, że najbardziej pasuje do mnie deizm - kiedyś było jakieś bóstwo, jednak obecnie go nie ma bądź nie przejmuje się nami i naszą planetą. Chociaż deizm to raczej pogląd filozoficzno-teologiczny... 

4. Kim byś był/a, gdybyś mógł/mogła wybrać inne życie? 
Gdybym mogła wybrać zupełnie inne życie, to chciałabym zachować część obecnego - za nic w świecie nie zrezygnowałabym z mojej rodziny, która nauczyła mnie kochania książek i sztuki... Jest paru znajomych, na których mi bardzo zależy, a bez których życia sobie nie wyobrażam. Nie ma co gdybać. Jest dobrze tak, jak jest. Wszystko ma plusy i minusy. Mogę teraz pracować na swoją przyszłość - kto wie? Może uda mi się spełnić swoje marzenia? Jestem za młoda, aby myśleć o zmienieniu swojego życia, skoro dopiero je rozpoczęłam.

5. Jaką nadnaturalną umiejętność chciałbyś/abyś posiadać? Dlaczego?
Jedną? Nie ma mowy, abym miała wybrać tylko jedną zdolność!!!
-nieśmiertelność; życie jest krótkie. Każdego roku powstaje coś wspaniałego. Chciałabym żyć wiecznie, aby móc czytać, czytać, czytać i czytać... Oraz pisać! W dodatku przeraża mnie wizja śmierci. Boję się myśleć o tym, że pewnego dnia zniknę... Strach wynikający z niewiedzy. Może gdzieś trafiamy po śmierci. Ale skąd mam wiedzieć, gdzie trafię? Do Piekła? Będzie to Piekło Dantego? Może czeka mnie coś takiego, jak w ,,Mistrzu i Małgorzacie"? A może jest to drugi Raj, jak w książce Katarzyny Bereniki Miszczuk?
-zmiana kształtu; marzę o tym, aby móc biegać równie szybko, co jakiś czworonóg... wspinać się wszędzie, gdzie tylko zapragnę... latać nad ludźmi i na nich paskudzić :D (a tak poważnie, to chciałabym móc latać, aby poczuć się wolną i chociaż przez chwilę zapomnieć o zmartwieniach. Mogłabym odlecieć gdzieś daleko... Zwiedziłabym cały świat!).
-uzdrawianie; kiedyś słyszałam, iż co jakiś czas na świecie musi zdarzyć się jakaś tragedia, która uśmierci znaczną część populacji. To nie jest głupie, jednak i tak chciałabym móc mieć władzę nad czyimś życiem... i móc je komuś podarować. Dać drugą szansę i pozwolić komuś żyć szczęśliwie. Może dlatego tak kocham pisać? W moich myślach mogę uczynić absolutnie wszystko. Tworząc kolejne historie, mam w rękach życia postaci, które mogą zdobyć Wasze serca - wzruszyć je, czasami nawet złamać. Ja to dopiero muszę mieć kompleksy, skoro pałam taką żądzą władzy...

6. Jaki jest Twój ideał człowieka?
Gdybym miała napisać definicję idealnego człowieka, to po prostu wkleiłabym własne zdjęcie!!!
A tak poważnie, to moim zdaniem ideały po prostu nie istnieją.

7. Czym jest dla Ciebie pisanie?
Praktycznie wszystkim. Mam głowę pełną różnych pomysłów. Stale tworzę nowe historię. I chciałabym je móc przekazać innym. Kocham pisać. Po prostu. Kocham zapach kurzu w teatrze, kartek w książce i atramentu na papierze (ewentualnie smrodu chemii do laptopa).

8. Gdybyś miał/a możliwość wydania książki, jaka by ona była?
Gruba. Przemyślana. Z kontynuacją. Pięknie wydana. Kochana przez wiele osób, które motywowałby mnie do dalszego pisania i wydawania. Chciałabym móc kiedyś napisać coś ,,wesołego". Niestety, jak ja sama potrafię być stale radosna i skora do żartów (z których i tak nikt się nie śmieje :/ ), tak nie potrafię pisać komedii. Nawet nie zamierzam próbować. Chociaż... Może kiedyś...?

9. Gdybyś miał/a możliwość bycia sławną osobą, kim byś był/a? 
Pisarką oraz aktorką. Chciałabym móc pisać i wydawać książki, które pokochaliby ludzie. Powieści sprawiające, iż niemalże każdy człowiek z własnej woli pójdzie do biblioteki/księgarni... Równie mocno kocham aktorstwo. Od wielu lat gram w teatrze amatorskim. Niedługo czeka mnie mój ostatni występ... a później koniec. Będę musiała przerwać moją przygodę. Ale na pewno wrócę do teatru. Kocham go i nie chcę z niego zrezygnować. Z drugiej strony, interesuje mnie bycie aktorem filmowym. Wiem, iż aktorzy teatralni i filmowi to dwa różne światy, jednak chciałabym zostać aktorką, aby móc grać w ekranizacjach różnych powieści. Chociaż teraz ludzie wolą kręcić kiepskie adaptacje...

10. Gdybyś wiedział/a, że Twoich bliskich czeka śmierć, a Ty miałbyś/abyś możliwość dalszego życia, wybrałbyś/abyś śmierć wraz z nimi, czy dalsze życie? Dlaczego?
Niestety, nie mam aż tak bliskiej osoby, aby stawiać jej życie nad swoim - bądź umrzeć wraz z nią. Nie. Kocham siebie i dla mnie to właśnie ja jestem najważniejsza. Po śmierci tej osoby zapłakałabym raz na jakiś czas, a później bym zapomniała. Później znów bym raz zapłakała... I znów zapomniała... To chyba moja największa wada; bardziej przeżywam losy fikcyjnych postaci, niż ludzi wokół mnie.

11. Czy sądzisz, że jesteś dobrym człowiekiem? Dlaczego? 
Nie, nie jestem dobrym człowiekiem. Jestem pełna sprzeczności. Niby jestem arogancką żmiją, a jednak nie potrafię uwierzyć w samą siebie. Niby jestem taka wielce dziecinna, a jednak często zachowuję się jak stara, zgorzkniała babcia. Wszędzie widzę zyski i straty - jestem wielką materialistką. W dodatku śmierdzi ode mnie leniem na kilkaset metrów! Czasami użalam się nad sobą... Mam zbyt wiele wad, za mało zalet. Dobry człowiek powinien robić coś bezinteresownie... a ja nawet podczas pomagania komuś myślę: ,,pomagam mu/jej, może zyskam coś w zamian". Muszę nad sobą popracować...

Nominuję:
.

Pytania:
1. Co nakłoniło Cię do pisania?
2. Jesteś osobą pewną siebie, czy wręcz przeciwnie?
3. Jakie książki/komiksy/filmy czytasz/oglądasz najchętniej?
4. Kawa czy herbata? A może soczek?
5. Co sądzisz o tym, co się obecnie dzieje na świecie?
6. Sądzisz, że odnosisz sukces, pisząc bloga?
7. Co sądzisz o sobie?
8. Jest jakiś sen, który szczególnie zapadł Ci w pamięć?
9. Do czego dążysz w życiu?
10. W skali od 1 do 10, jak wysoko ocenisz swojego bloga? Dlaczego tak, a nie inaczej?
11. Istnieje ktoś, za kogo jesteś gotów oddać życie?

3 komentarze:

  1. Osz ty mała żmijo, no musiała mnie nominować. (─̀︵─́)
    Jestem taki leniwiec, że tylko odpowiem. ^-^
    Dobra, trzeba nadrobić w końcu twój rozdział!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wybacz mi to, że uwielbiam Twojego bloga -.-
      Należy. I skomentować :P
      No, to czekam na Twoje odpowiedzi! :)

      Usuń
  2. Gratulacje za wszystkich:-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę o opinie :)